srijeda, 27. rujna 2017.

PREKRASAN POGLED OD UČKE DO VELEBITA S VRHA LABINSKOG ZVONIKA

Do kuda se vidi labinski zvonik do tuda je Labinšćina, kaže mi jedan moj prijatelj. I neka mu bude. Prije neki sam dan fotoaparatom sa Skitače dohvatio stari Labin sa zvonikom, što je dio te priče. Bilo iz kog kuta stari mi je Labin divan, lijep skladan grad čija je najviša točka 320 metara, dovoljno da se njegovi obrisi vide iz daleka. Pribrojite li tome još stasit zvonik visok 33 metra dodatan razlog za zadovoljstvo.

Zvonik je podignut 1623. godine na mjestu nekadašnje crkve svetog Justa, od kojeg ostadoše samo rubni kameni zidovi s uskim prozorom. Njegova rijetkost je što kojih pedesetak metara udaljen od župne crkve Rođenja Blažene Djevice Marije, što nije baš uobičajeno na ovim prostorima. O tome razmišljam dok se uskim i strmim drvenim stepenicama uspinjem na vrh zvonika, koje se dobro održavaju, popnem na najvišu točku Labina. Za koji sam čas na samom vrhu u društvu dva velika zvona, koja se često čuju tokom dana. 

Pogled s Fortice je krasan, a s vrha kampanila još ljepši i neponovljiv! Može li se u Istri naći još jedna točka s koje se u isto vrijeme može vidjeti vrh Učke i lančani vijenac prema Ćićariji, Sloveniji i Alpama, većem dijelu Istre, gotovo cijelom Kvarneru i preko otoka Cresa vrhovi Velebita?! Sumnjam, ali nikada se ne zna. Ono što se sigurno zna prostor oko utvrde Fortica i vrha zvonika župne crkve mjesto je gdje se dodiruju i miješa planinski zrak i vjetar s mora! Zbog toga ste vi Labinjani možda malo pametniji i bistriji od svojih susjeda - reče mi(valjda u šali!) jedan znanac iz Pule, dodavši da se veliki Matija Vlačić Ilirik, da nije tako, sigurno ne bi rodio u ovom dijelu Istre!

I što da vam kažem. Ostavimo ove priče malo po strani. Vratimo se predivnom pogledu na sve četiri strane našeg zavičaja i Istre! I dok mi zastaje dah, jer ne znam na koju stranu da se okrenem i počnem škljocati, pozivam i vas da uživate u prekrasnoj panorami s vrha gradića, koji je, ne tako davno, imao ne samo svoj teatar, veći zatvor, bez čega nema pravog grada!. Možda vas na skok do gradskog kampanila privuku i ove brzopotezne fotke!?




















   

Nema komentara:

Objavi komentar