nedjelja, 28. svibnja 2017.

KAMION NA "EKOLOŠKI" POGON

Danas je već teško zamisliti klasične kotlove na drvo, a kamo li kamione pokretani kao lokomotive na paru dobivene od loženja drvom! Ipak tako nešto se između dva rata kretalo putevima Labinšćine i Istre, o čemu mi je pričao moj pokojni otac Bepi, koji je svoja prva iskustva šofera na takvom kamionu, tada u vlasništvu u ono poznate labinske trgovačke obitelji Višković, zvane Šturla, rodom iz Svetog Lovreča.
Jedan od takvih kamiona je ispred vas, a dosta lošu fotokopiju izvorne fotografije ustupio mi je Toni Bastiani iz Presike. Fotografija je nastala 13. lipnja 1943 godine u podnožju Labina nedaleko od posjeda obitelji Mohorović Tonci, a na njenom gornjem rubu vidi se zgrada nekadašnje klaonice, macela te Stenice. Kamion je tada bio star desetak godina, koristio je pune gume, a izgleda da je kasnije ugrađen dio s ložionicom drva. U vrijeme prije rata fašistički je režim Italije bio izložen izolaciji od drugih europskih zemalja, pa je potražnja za vlastitim izvorima energije, osobito raškog ugljena, bila vrlo velika.
Na poleđini fotokopije piše da je za volanom neobičnog kamiona bio izvjesni Gigetto, dok je na blatobranu sjedio Scarpozich(Škarpoc), jedan od nadimaka prezimena Milevoj. Nije isključeno da je on bio ložač, zadužen za pokretanje motora kamiona!


 

1 komentar:

  1. Radionica za montažu plinskog uređaja bila je u Vodnjanu. Šef radionice je nakon rata vodio srvis Citroena u Udinama

    OdgovoriIzbriši