nedjelja, 27. srpnja 2014.

RABAC - "ULJEZ" LIDO PALACE

Narcis, Hedera i Mimosa, popularni rabački "cvjetni" hoteli izgrađeni su početkom sedamdesetih proteklog stoljeća na rubu autokampa na Veloj đirini. Tim je ulaganjem i dobivanjem nešto više od tisuću postelja zaokružen prvi ciklus gradnje i širenja hotela u popularnom Rapcu. Odmah u početku zbog svoje veličine i načina gradnje hoteli su izazivali podvojene reakcije, koje su dijelom bile i utemeljene zbog problema s njihovim prokišnjavanjem. Glavobolje su uklonjene desetak godina kasnije dogradnjom dva kata, čime se gubi njihova prvotna vizura.
Nova etapa u povijesti tih hotela dolazi početkom 21. stoljeća kada zapuštene hotele za 15 milijuna maraka kupuje Fillippo Horstman, uspješan talijanski hotelijer i kasniji počasni građanin Labina. Svoja iskustva brzo prenosi na svoje nove hotele, ulažući u početku mnogo pažnje u njihov okoliš. Ruže postaju njegov zaštitni znak, a ubrzo će njegovim gostima biti milije kupanje u novim vanjskim bazenima, nego u moru.
Prije dvije godine "bacio" se i na temeljito proširenje i obnovu Narciza, a ove godine ne samo da je isti tretman dobio i hotel Mimosa, već je u njegovom produžetku izgrađen hotel Lido Palace, oko kojeg se još uvijek vrte građevinski radnici.
Uz nove bazene, parkirališta, garaže, koji zahvaćaju i nekadašnji javne stepenice na putu do mora, ovaj kompleks doživljava velike promjene, koje će biti potpune obnovom Hedere, koja izgledom između dva nova hotela ne djeluje baš bajno. Dio njegova ograđenog carstva je nekadašnji uski put koji je Rabac spajao s Remcom i Gondolići. Nekada je započinjala kod kuće obitelji Škopac na samom u mjesto, a uz rub plaže prolazila je uz rub brda i nekadašnje teleferike prema spomenutim mjestima, odnosno samom Labinu. Taj je pravac bio i dio planova za gradnju prometnice uz obalu sve do Prtloga i Svete Marine. Danas je na tom mjestu rampa s pločom PRIVATNI POSJED, premda se u zemljišnim knjigama i dalje vodi kao javno dobro.
Ove razglednice podsjećaju na "cvjetne" hotele u prvim godinama svog rada, često u čvrstoj vezi  autokampom, na kojima se lijepi vidi nekadašnji javni bijeli put.

  

















Nema komentara:

Objavi komentar